Nečakaj na kuriera! Objednávky si môžeš vyzdvihnúť vo vyše 7000 Alzaboxoch a ďalších výdajných miestach na Slovensku a v Česku.

Kategórie
 
 
 
 
 

Vytknutie vady výrobku

Táto sekcia upravuje práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je: 

SLOVKOLEX s. r. o., so sídlom Centrum I 46/121, 018 41 Dubnica nad Váhom
IČO 31570038, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel Sro, vložka č.2083/R, DIČ: 2020436198, IČ DPH: SK2020436198, telefón: +421 42 38 18 382, email: reklamacie@slovkolex.sk

a spotrebiteľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj produktu na online rozhraní obchodníka (www.slovkolex.sk).
----

1. Ak ide o vytknutie vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

2. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

3. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezchybný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

4. Ak ide o vytknutie vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

6. Obchodník poučil spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 1. až 3. týchto obchodných a reklamačných podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. §623 Občianskeho zákonníka (bod 4. až 5. týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke online rozhrania a spotrebiteľ mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.

7. Obchodník zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a spotrebiteľ je povinný reklamáciu uplatniť u obchodníka alebo u určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne obchodní k spotrebiteľovina požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.

 Na vybavovanie vytknutia vady výrobku sa vzťahuje platný reklamačný poriadok obchodníka. Spoztrebiteľ bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe vytknutia vady výrobku vrátane údajov o tom, kde možno vytknutia vady výrobku uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods.1 zákona č.250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím spotrebiteľskej kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke online rozhrania a spotrebiteľ mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.

9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na produkt zakúpený spotrebiteľom od obchodníka na online rozhraní SLOVKOLEX.sk.

10. Spotrebiteľ má právo uplatniť si u obchodníka zodpovednosť za vadu produktu týkajúcu sa len produktu, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka.

11. Ak tovar vykazuje vady, spotrebiteľ má právo uplatniť vytknutie vady výrobku u obchodníka v súlade s ust. § 18 ods.2 Zákona tak, že doručí tovar na adresu obchodníka a doručí obchodníkovi prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 1. až 5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo forme vyplneného reklamačného protokolu na uplatnenie vytknutia vady výrobku, ktorý je umiestnený na online rozhraní – Vytknutie vady výrobku.

Obchodník odporúča tovar pri jeho zasielaní na vytknutie vady výrobku poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Spotrebiteľ je povinný v Oznámení o uplatnení vytknutia vady výrobku pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; spotrebiteľ zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Spotrebiteľ má právo uplatniť vytknutie vady výrobku aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho spotrebiteľovi zašle na jeho žiadosť obchodník.

12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

a) doručenie Oznámenia o uplatnení vytknutia vady výrobku obchodníkovi - vyplnený formulár Vytknutie vady výrobku,

b) doručenie očisteného a kompletného reklamovaného tovaru od spotrebiteľa obchodníkovi alebo určenej osobe,

c) doručenie dokladu o zakúpení alebo jeho kópie.

13. Ak je predmetom vytknutia vady výrobku tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi alebo ktorý je pevne zabudovaný, spotrebiteľ je okrem splnenia podmienok podľa bodov 12 písm. a) a c) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky tovaru obchodníkovi alebo treťou osobou určenou obchodníkom. Vytknutie vady výrobku a konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však obchodník alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany spotrebiteľa nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o vytknutí vady výrobku obchodníkovi, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o vytknutí vady výrobku obchodníkovi.

14. Obchodník alebo určená osoba vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení vytknutia vady výrobku vo vhodnej forme zvolenej obchodníkom, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vytknuté vady výrobku a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 1. až 3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 4. až 5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je vytknutie vady výrobku uplatnené prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení vytknutia vady výrobku doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení vytknutia vady výrobku; potvrdenie o uplatnení vytknutia vady výrobku sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie vytknutia vady výrobku iným spôsobom.

15. Obchodník je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť spotrebiteľovi. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia vytknutia vady výrobku podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia vytknutia vady výrobku obchodník alebo určená osoba vytknutie vady výrobku vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch je možné toto vybaviť aj neskôr. Vybavenie vytknutia vady výrobku však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie vytknutia vady výrobku má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

16. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol obchodníkom v dobe uzatvárania spotrebiteľskej zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola spotrebiteľská kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

17. Obchodník si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

18. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:

a) ak spotrebiteľ neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,

b) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,

c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,

d) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,

f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

i) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,

j) ak ide o bežné opotrebenie.

Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú spotrebiteľ mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil obchodníkovi v súlade s bodom 5.8 týchto reklamačných a obchodných podmienok, neskoršie vytknutie vady výrobku tohto druhu bude možné uznať len ak spotrebiteľ preukáže, že vady mal tovar už v čase jeho prevzatia spotrebiteľom.

19. Obchodník je povinný vybaviť vytknutie vady výrobku a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

a) odovzdaním opraveného tovaru,

b) výmenou tovaru,

c) vrátením kúpnej ceny tovaru,

d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,

f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

20. Obchodník je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie spotrebiteľovi vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia vytknutia vady výrobku osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia vytknutia vady výrobku bude obchodník informovať spotrebiteľa bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.

21. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. 

22. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

23. V prípade výmeny tovaru za nový dostane spotrebiteľ doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie vytknutia vady výrobku sa uplatňujú na základe spotrebiteľskej kúpnej zmluvy a tohto dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

24. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude vytknutie vady výrobku vybavené v závislosti od rozhodnutia spotrebiteľa podľa bodu 15. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:

a) obchodník zabezpečí odstránenie vady, alebo

b) obchodník vadný tovar vymení.

25. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a spotrebiteľ neurčí bezodkladne, podľa bodu 15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, obchodník reklamáciu vybaví odstránením vady.

25. Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, obchodník vybaví v závislosti od rozhodnutia spotrebiteľa podľa bodu 15. týchto reklamačných a obchodných podmienok vytknutie vady výrobku nasledujúcim spôsobom:

a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov alebo

b) v prípade, že nemôže obchodník vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.

26. Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady a spotrebiteľ bezodkladne neurčí, podľa týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, obchodník vytknutie vady tovaru vybaví výmenou tovar za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.

27. Vybavenie vytknutia vady výrobku sa vzťahuje len na vady uvedené v Reklamačnom protokole a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 14 týchto reklamačných a obchodných podmienok.

28. Pre účely vytknutia vady výrobku sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dvakrát.

29. Pre účely vytknutia vady výrobku sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

30. Oprávnenie spotrebiteľa na uplatnenie vytknutia vady výrobku je po tom ako využil svoje právo a požiadal obchodníka o odstránenie vady tovaru, podľa bodu 1 týchto reklamačných podmienok vyčerpané a bez ohľadu na výsledok vytknutia vady výrobku už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.

31. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.

32. Ostatné právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých spotrebiteľských zmlúv uzavretými medzi obchodníkom a spotrebiteľom, príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, a to v tomto poradí.

33. Obchodník je oprávnený tento Reklamačný poriadok z dôvodu zmien právnych predpisov a podnikateľského prostredia kedykoľvek meniť alebo dopĺňať. Obchodník určí zverejnením na svojej stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku.

Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť od 1.7.2024 a plne nahrádza predchádzajúci RP. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť RP aj bez predchádzajúceho upozornenia.